9 Ogos 2011

Wajik dan Dodol Jangan Lupakan Peninggalan Nenek Zaman Berzaman

Salam kepada semua blogger.. salam sayang kepada semua pelawat blog kesayanganku ini.

Hari ni dah masuk hari kesembilan berpuasa. Bagaimana dengan persiapan untuk menyambut perayaan? Eh, awal lagi ye.. Bila dah masuk minggu kedua ni, mula terbayang kat fikiran ni kuih-muih yang belum dibeli lagi.. Hehehe.. takde rasa keinsafan langsung nak buat kuih.. Aku tak nak janji la dapat buat biskut pada tahun ni.. Syyyhh..nanti Encik Suami aku tahu pulak.. Kalau korang dengar ade kejadian isteri meninggal dalam oven, mesti aku la.. Dulu teruja sangat suruh Encik Suami belikan oven yang build in konon-konon nak bagi cantik dan sesuai dgn kitchen cabinet. Akhirnya, oven tu terlekat kat situ aje, sekali-sekala lapkan habuk yang melekat..On suis pun tidak..



Kuih-muih kesukaan aku..

InsyaAllah, dah memasang tekad ni nak membuat kuih barang sejenis dua... Kalau menjadi, catat rekod la.. Walaupun kuih yang bakal dibuat belum mendapat kata pasti, yang lebih pastinya aku dah pun order 2 jenis kuih daripada kawan kat opis. Tart Strawberry dan Chocolate Bar. Memang sedap..sempat merasa sebelum bulan Ramadan hari tu.. Dalam fikiran ni ade lagi kuih-muih yang nak kena beli... Nak beli kat mana pun tak tahu..

Bagi persiapan hari raya, terutamanya baju anak-anak, awal-awal lagi aku dah beli. Kiranya hari Ahad sebelum Ramadan hari tu semuanya dah settled. Satu aje lagi yang belum beli, stoking. Tahun ni memang dah dirancang betul-betul.. tak nak merayau-rayau di bulan Ramadan terutama hari bekerja. Tak nak letihkan badan. Baju aku pun dah siap semuanya.. cuma sekarang ni Encik Suami baru ade sepasang baju Melayu. Kesian Encik Suami... Bila kita nak gie beli baju tu? Hari Ahad ni Encik Suami akan kembali bekerja...nun jauh terpisah oleh lautan. 29 Ramadan baru kembali ke darat semula.. Apa-apa pun, nanti kita gie beli ye..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © BicaraQaseh. Designed by Whitey Mommy