22 April 2011

Just Go With It

Salam sayang untuk semua blogger.
Hari ni nak kongsi sedikit aktiviti aku pada hai Rabu baru-baru ni. Selalu aku kongsikan aktiviti hujung minggu. Tapi kali ni tiba-tiba aje nak cerita pasal hari Rabu yang menggembirakan hati aku. Alamak baru teringat, aku belum berkongsi aktiviti hujung minggu lepas.. Nanti ye, nak cerita berkenaan hari Rabu ni dulu. Hari Rabu baru-baru ni aku ambik cuti coz nak register anak masuk darjah 1 tahun depan. Kejap aje proses pendaftaran tu.. selesai sekolah rendah, gie sekolah agama pulak. Pastu tunggu surat untuk menduduki ujian untuk menentukan kelas. Eh, lupa pulak nak cerita, aku tak buat keje-keje ni sorang-sorang, sudah pastinya ngan Encik Suami. Sebenarnya Encik Suami baru aje balik dari Batu Rakit, Kuala Terengganu pada hari Selasa selepas menjalani course selama lima hari. Aku bukan tak reti nak buat pendaftaran anak tu, tapi sesekali nak jugak bermanja, alang-alang Encik Suami dah ade kat rumah, eloklah aku ajak dia kan..

Lepas habis sesi pendaftaran, aku dan Encik Suami makan tengah hari sekitar Sungai Buloh. Tentu korang tertanya-tanya kenapa dalam ini cerita cuma ada aku dan Encik Suami. Anak-anak? Hehehe.. kalau korang nak tahu, anak-anak gie sekolah (2 orang aje), si adik kami tinggalkan kat rumah di kala dia leka bersama bibik yang mengutip timun sebab ade customer datang ke rumah. Bukan senang nak ada masa berdua macam ni.. So kena gunakan masa ni sebaik-baik mungkin. Selesai makan, Encik Suami ajak menonton movie. Dah lama tak tengok wayang, dalam perkiraan aku mungkin dah 3 tahun kot. Mulanya aku tak nak sebab mata aku macam berat aje.. (nak tidur sebenarnya!). Last-last terima jugak la sebab bila lagi nak dating.. Destinasi kami ke Ceneleisure, Mutiara Damansara (Cathay Cineplexs).

Mesti Tengok Movie Ini!
Macam-macam cerita ada, sedang ditanyangkan, coming soon pun banyak jugak. Encik Suami memilih citer Just Go With It. Ok jugak cerita ni.. Komedi Romantik. Kalau ikut aku mahu aje aku tengok Scream 4. Memandangkan Encik Suami tak nak serabutkan kepala ngan cerita-cerita berat, aku pun setuju aje. Best citer ni. Memang kelakar bila penyamaran menjadi suami isteri antara Adam Sandler dan Jeniffer Aniston berakhir dengan perkahwinan. Memang best! Balik dari menonton wayang ni dah malam pun. Teringat kat anak-anak, tak boleh jadi ni kena bawa diorang gie makan. Kesian dah sehari duduk kat rumah. So kami gie makan di Tree Steak House, Paya Jaras, Sungai Buloh. Sedap jugak western food kat sini. Korang kena cuba sedap, tempat yang selesa. Cuma parking aje yang susah. Korang boleh parking kereta kat tepi jalan besar tu.. InsyaAllah selamat..Habis makan, kami pun balik ke rumah.. habislah citer aktiviti sehari aku pada hari Rabu!
Lamb Chop Encik Suami yang punye!
Sedapnya Angah, set Hot Dog!
Kakak ngan Hot Dog set! Yummy..
Adik, takde ape-ape set cuma tumpang sana-sini..
Chicken chop mama yang punye..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © BicaraQaseh. Designed by Whitey Mommy