6 Februari 2011

Pagi Ahad di PMC

Salam kepada semua blogger.
Pagi-pagi Ahad ni ingat ke nak rehat-rehatkan badan sikit sbb semalam dah makan panadol extend. Sakit urat saraf dan badan ni rasa lemah semacam aje. Mungkin sebab nak demam kot. Anak-anak memang dah batuk serta demam sejak Selasa hari tu. Mula-mula Angah pastu berjangkit pulak kat Adik. Memang sejak 2 hari tu aku bg adik makan ubat angah, dikurangkan dos aje. Semalam batuk adik semakin teruk. Aku pun sama.. aircond kat bilik dah tutup pun masih batuk-batuk lagi. Nasib baik adik tak muntah semalam, kalau tak pantang aje batuk mesti muntah masa dua hari lepas, berturut-turut pulak tu..Hari ni awal-awal lagi aku dah bangun, adik pun sama. Dah takleh tidur sbb batuk-batuk. Aku terus aje ke dapur. Kena buat breakfast awal sikit le.. Kejap lagi nak ke klinik sebab ubat angah tu memang nak habis pun. Pagi ni buat nasi lemak, menu yang paling senang. Alang-alang masak tu biar lebih sampai utk makan tengah hari terus. Dah siap semua, makan pun dah settled aku membawa ketiga-tiga puteri aku ke klinik. Klinik Putra Medical Centre ni memang dah serasi sgt dengan kami. Angah dan adik pun dilahirkan kat sini. Mungkin sebab layanan dan ubat dia yang baik menyebabkan kami selalu ke sana. PMC ni memang pilihan kami ler.. Eh, buat promosi pulak! Pagi-pagi dah ramai orang.. Ooo.. ade check up ibu-ibu mengandung. Mamcam tak biasa, cuma dah hampir terlupa sebab dah lama tak mengandung.. Sekarang ni dah disediakan minuman coklat panas senang cakap le Milo panas. Anak-anak aku ape lagi.. sibuk nak minum.. Aku dengan muka penuh kesabaran melayan karenah puteriku yang 3 org tu. Lepas minum tu nama kami dipanggil. Mula-mula aku dulu diperiksa. Pastu angah dan akhir sekali adik. Kahak adik banyak menurut doktor, adik terpaksa dibagi nebulizer (gas) utk mencairkan kahak. Kalau sekali kita tengok mcm rawatan asma... nebulizer ni memang akan dibagi kepada kanak-kanak utk mencairkan kahak, Budak-budak tak pandai nak buang kahak mcm orang dewasa. Kejap aje dalam 10 minit. Dah habis ambik nebulizer tu, kami pun balik ke rumah.. Kami dibekalkan dengan ubat yang banyak.. Ermm buleh buat kenduri ubat le lepas ni... Harap-harap adik akan cepat sembuh..

Menunggu giliran

Mama lepas ambik ubat buleh tak angah pegi taman?
Adik tengah ambik nebulizer

Mama ambik le gambar kakak pulak!

Peace adik.. tengok angah ni dah baik demam pun..



Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © BicaraQaseh. Designed by Whitey Mommy