10 Januari 2011

Tarikh Bertuah Anda 11/01/11

Salam kepada semua blogger.
Mcm mane ngan hari anda hari ni? Hari aku mcm biase aje. Tak panas, tak sejuk, kiranye suam-suam kuku aje. Jom kita berkongsi angka bertuah anda.. Anda ade angka, nombor atau tarikh bertuah. Ingat lagi masa zaman-zaman sekolah dulu, mesti ingat tarikh-tarikh isimewa. Mcm2 tarikh. Biasenye kaum hawa yang suka ingat tarikh-tarikh penting seperti hari lahir, ulang tahun perkahwinan, tarikh nikah, tarikh dating......dan banyak lagi tarikh-tarikh. Aku pun mcm tu jugak, cuma bila usia dah meningkat sikit ni...dah tua makcik ni ye.. tahun ni bulan Mei genap 33 tahun...ingatan ni kekadang jammed sikit. Keadaan ni orang kata disumbangkan oleh faktor kelahiran anak. "Kata orang, bila melahirkan anak banyak urat-saraf yang putus...betul ke?" So dah 3x lahirkan anak, byk dah urat2 yang putus ye...
Bukan ape tetiba aje teringat esok dah 11/1/11. Mcm cantik aje nombornye.. Mesti ade jugak yang nak merakamkan detik2 bahagia pada tarikh mcm ni kan.. Teringat pulak aku pada tarikh perkahwinan aku 7 tahun yang lalu. Kejap aje masa berlalu.. dah tujuh tahun rupenya aku berkahwin. Aku dan suami memilih tarikh 03/04/04 (Sabtu). Mulanya nak jugak pilih 04/04/04... Tapi terpaksa cancel atas sebab musabab kepercayaan... Menurut orang Cina sebutan 4 sama bunyi dengan perkataan mati. Jadi diaorng tak suka angka 4. Mesti anda, apa kena mengenanya angka 4 ngan aku. Sebenarnya mak aku mualaf, asalnya berbangsa Cina. Penang mali ooo.. So dia yang tak bagi aku ambik tarikh 04/04/04. Dia takut uncle dan aunty tak datang kenduri aku disebabkan angka 4 yang berulang tu.. Kelakarkan? Inilah kebenarannya..
Kalau anda tak percaya, cuba anda amati ade sesetangah taman perumahan yang tidak mempunyai rumah bernombor 4, yang ade 1, 2, 3A, 3B, 5.. Mcm tu jugak ngan lif, hakikatnya memang ade tingkat 4, tapi nombornya telah ditukarkan.. Saje nak membuka minda anda aje.. Takde maksud lain ye.. Bile2 nanti bila gie jalan2 cuba perhatikan fakta yang saya cakapkan ni.. Benar atau salah? Renung-renungkan.. Apakah angka bertuah anda?

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © BicaraQaseh. Designed by Whitey Mommy