31 Mei 2011

Hari Lahir ke-33

Salam kepada semua rakan-rakan blogger especially kepada sesape yang sudi singgah di Blog BicaraQaseh.
Nak update citer semalam. Semalam (30 Mei 2011) genaplah umur aku 33 tahun (dah tua ye..). Anak pun dah 3. Memang sesuai sgtlah..Bukannya apa, semalam ramai jugak yang wishes kat Facebook. Bagus jugak FB ni sebab meenyenangkan dalam banyak aspek, sebagai reminder, sebagai medium perhubungan, medan perniagaan dan macam-macam lagi. Kita ambik yang positif aje, yang negatif, yang kuning, biru, hijau atau lain-lain kita boikot tau!. Aku dari dulu lagi sejak tahu apa itu hari lahir memang sedih la bila time birthday.. (sentimental la pulak..) Bukan apa, bila sampai aje tarikh 30 Mei, mesti orang akan ingat.. tapi bukan ingat tarikh lahir aku ye.. tapi ingat cuti sekolah. Cuti sekolah kerap kali jatuh pada hari lahir aku.. So, orang akan lupa le.. Birthday semalam pun mcm biasa aje..

Terima kasih kepada semua yang mengingati aku..
Encik Suami takde, gie keje (wish birthday kat telefon, bukan orang pertama yang wish). Encik Suami, mana present? Lupa ke? Ke buat-buat lupa? Masa bercinta dulu, mama dapat kek, dapat roses lagi.. Kalau skrg dapat roses pun mama tak kisah janji jgn tunjuk roses dalam majalah udah le.. Anak aku yang sulung lagi kelakar.. Dari hari Ahad nak belikan hadiah kat aku.. Sebelum-sebelum ni pun dia pernah sebut nak beli hadiah kat mama ni sebab mama diaorang selalu menyebut "nanti birthday mama, jgn lupa beli hadiah"..Hehehe. Ni dialog aku sebelum-sebelum ni (dua minggu lepas) ngan si anak aku yang sulung..

Mama: Nanti birthday mama.. Sape nak beli hadiah kat mama?
Anak-anak: Saye! (tiga-tiga mesti angkat tangan punye sbb tak nak kalah..
Mama: Kakak nak beli ape?
Kakak: Nanti kakak besar, kakak belikan mama 4 kereta.. Angah pun sama beli 4 kereta kat mama (Kakak mewakili Angah)
Mama: Best nya.. mesti seronok dapat bawa kete lain-lain tiap2 hari sebab ada 8 kete..

Di bawah ni pulak dialog pada hari Ahad yang lepas..
Kakak: Mama, nanti kakak belikan hadiah kat mama..
Mama: Kakak nak beli ape kat mama?
Kakak: Beli hadiah la sebab Happy Birthday mama..
Mama: Ooo.. nanti tunggu ayah balik ye?
Kakak: Tak le, esok kakak beli le..
Mama: Kakak ade duit ke nak beli hadiah kat mama..
Kakak: Ade seringgit aje, takpe la kakak pinjam kat bibik le..

Anak-anak memang macam-macam karenahnya. Semalam kakak tak belikan mama dia ape-ape pun..Sebaliknya mamanya membawa semua anak-anak ke PMC. Kakak demam le.. 39 darjah celcius. Kesiannya anak mama..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © BicaraQaseh. Designed by Whitey Mommy