27 Januari 2011

Kain! Kain! Kain!

Salam kepada semua blogger!
Mari, mari, sapa mau kain? Opss terlebih sudah...Hari ni aku nak share sikit gambar kain yang aku beli semalam. Niatnya nak meneman kawan aku tu yang merupakan bussinesswoman hebat tu... Biasa la kalau dah pegi ke jalan TAR tu.. tak beli memang tak sempurna le kehidupan. Niat aku pada asalnya jugak nak gie Mydin aje. Baru aje nak memulakan tahun baru dengan semangat untuk berjimat-cermat. Bohong la kalau jalan-jalan nak cuci mata aje.. Pasti ade yang "terbeli". Sekarang ni banyak kain cantik-cantik. Aku kalau dah berjalan dengan bussinesswoman yang sorang tu, memang untung. Dapat beli kain dengan harga pemborong. Apa tunggu lagi, dah dapat harga cantik.. beli aje la. Kat rumah dah banyak kain pasang yg belum dijahit, yang tu sape nak jawab (bibik oh bibik, tolong Sekarang ni macam jenis kain ade. Kain cotton pun dah pelbagai. Masa mula-mula dulu kain cotton yang ade semuanya keras kejung dan susah nak diseterika. Sekarang ni macam jenis kain cotton sampai aku sendiri pun tak kenal. Ade English Cotton dan macam-macam lagi. Selain cotton ade kain creep, kain wangi dan banyak lagi kalau nak disenaraikan. Korang mesti rambang mata kalau gie jalan TAR. Memang kalau orang pompuan dah sifatnya mcm tu agaknya.. Tak beli kain pasang, beli baju  ready made. Tak beli baju, beli tudung yang sekarang ni bermacam-macam trend. Bukan Ariani aje, dah ade ala-ala Ariani. Banyak sangat pilihan, sendiri pilih mengikut kesesuaian sama ada dengan warna kulit, trend terkini dan yang paling penting kena ukur kewangan sendiri la. Jangan dok beli dan beli aje. Tengok-tengok awal bulan dah negatif akaunnya. Aku bercakap ni bukan utk orang lain tapi yang paling dekat ialah diri aku sendiri. Jangan dok guna pepatah "alah membeli, menang memakai" sepatutnya kena ingat dalam apa keadaan sekali pun "ukur baju di badan sendiri". Jadi sama-sama renungkan...


Dari kiri: dibagi kepada mak aku, aku punye, aku punye dan bibik punya
 







2 Komentar Terbaik

27 Januari, 2011

kain putih bunga pink tu cantik la.. sedap dipandang mata... ;)

27 Januari, 2011

KakYong.. Kain murah aje..tu yang beli sampai 4 psg. Kebetulan mak dtg dr kg. ni bagi kat mak sepsg.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © BicaraQaseh. Designed by Whitey Mommy